Balans är ordet...

Helgen är kommen och tro det eller ej det ostadiga vädret är fortfarande här, efter fem veckors regnande hit och dit. Man skulle kunna kalla det stadigt nu mera. Imorgon ska jag ta med bebis till badhuset, så igår va vi på baddräkts jakt. Vi hittade en mycket snygg/söt rosa till damen. När jag kom hem såg jag att det va en Panos Emporio baddräkt. Bra pris på outlet om man jämför med "riktigt" pris....350:-!!!! Men den här va billigare som sagt. Bara det bästa är nog för den bästa. En ren tillfällighet för jag är definitift inte en märkes-bög.
Snygga kläder för bra pris är min melodi. Då snackar vi H&M, Gina, lindex, veromoda m.m you know.....

Vad händer annars i det "lilla röda huset på prärien"?
Inget speciellt faktiskt, livet går sin gilla gång och det är härligt. Vi lunkar på med vardagsysslor som städ, blöjbyten, matlagning, bus med tjejen och träning för morsan. Där i mellan klämmer vi in en och annan skratt attack och träff med goda vänner och släkt.
Ibland kommer bittterfittan fram och suckar och stönar över att det måste städas och tvättas. Men då knäpper jag henne på fingrarna och säger högt till henne: -"Du ska va glad över att du är frisk och kan ta fram dammsugaren som du har, att du har ett hem och att du har kläder att tvätta!!" Du skulle lika gärna kunna va dödssjuk och ligga i sängen. Nej, livet är sååå värdefullt. Va tacksam för det du har och gapa inte efter mer hela tiden...är så trött på folk som bara vill ha mer och mer...prylgalna idioter. Ny bil, större hus, mer kläder m.m Fast de har det hur bra som helst, visst ibland måste saker och ting förnyas men med måtta. Balans är ordet.  Jag hamnar också där ibland men då ser jag till att komma tillbaka till verkligheten.

Nu ska det firas....livet alltså!!


Sari



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0